Bio Revue
Předplaťte si tištěné
vydání časopisu
BIOREVUE a ušetříte!
Tel.: 225 985 225

3 potraviny, po kterých se dobře hubne

1. 12. 2014

Obáváte-li se, že za potraviny, které urychlují metabolismus, přinášejí pocit sytosti a umožňují rychlejší spalování tuků, utratíte majlant, jste na omylu. Jsou na pultech běžných supermarketů prakticky za hubičku. Jen je najít!

1. Jablka

První potravinou, která by vám v jídelníčku rozhodně neměla chybět, jsou jablka. Ovoce, které je i v našich končinách dostupné po celý rok, v obchodech možná často přecházíte jako něco „obyčejného“. Možná ale nevíte, o jaký poklad se ochuzujete. Jablka obsahují značné množství vlákniny, proto ve vás velmi rychle vyvolají pocit sytosti. Patří k nejzdravějším jídlům vůbec. Mají málo kalorií a obsahují vitamin C, draslík, vápník, fosfor i železo. Najdeme v nich také pektin, který na sebe váže těžké kovy a pomáhá trávení. Jablka je nejlepší konzumovat v syrovém stavu, protože pod slupkou mají nejvíc vitaminů. Nicméně ani po zpracování nejsou k zahození. Zkuste třeba z jablek vyrobit pyré, domácí šťávu, přidat je tu a tam do salátu či k pečenému masu. Uvidíte, že jakýkoli pokrm obohatí svou jemnou chutí, a navíc daného jídla sníte méně.

2. Skořice

V tradiční čínské medicíně je jí přisuzována téměř magická moc. Spolu se zázvorem je považována za všelék, pomáhá při onemocnění kostí, alergiích, stejně jako při nachlazení. Traduje se, že během epidemie španělské chřipky v roce 1918 bylo nejméně nemocných mezi těmi, kteří pracovali v továrně na skořici. Právě to inspirovalo mnohé vědce k výzkumům vlivu konzumace skořice na lidské zdraví. Studie prováděné na vybraných pacientech celého světa potvrdily, že skořice má pozitivní efekt i na osoby, které bojují s nadváhou. Dokáže totiž snížit procento tělesného tuku, a naopak zvýšit svalovou hmotu. V tomto případě je vhodné vyzkoušet i skořicové zábaly. Jejich výsledkem je úbytek tukového objemu stejně jako celková detoxifikace organismu a také zlepšení stavu pleti. Každý den ráno na lačný žaludek i večer před spaním si pak naordinujte šálek mléka nebo čaje s medem a skořicí. Užívání této medicíny snižuje váhu a zabraňuje usazování tuku v případě, že hřešíte a holdujete mimořádně tučným jídlům.

3. Paprika

Klasická paprika je vhodná na hubnutí stejně jako jakákoli jiná zelenina, okurka, cuketa nebo rajče. Podívejme se ale na její pálivější příbuznou, tedy chilli papričku. Její pravidelnou konzumací podpoříte nejen imunitní systém a celkovou odolnost, ale přispějete také ke snížení vaší váhy.

Vědci podrobili chilli papričky rozsáhlému bádání a došli k závěru, že díky nim lze dosáhnout hubnoucího efektu daleko rychleji než po různých přípravcích na hubnutí. Látky v papričkách totiž zejména v případě, že jsou tepelně upravené, způsobují oxidaci tukových tkání a urychlují metabolismus. Jak je to možné? Chilli totiž obsahuje rostlinný alkaloid kapsaicin. Kromě blahodárných účinků na zdraví a linii způsobuje také velmi aromatickou chuť. Konzumovat ho tak můžeme nejen v chilli papričkách, ale také například v pepři. Pokud neholdujete ostrým chutím, nezoufejte. Kapsaicin je obsažen i v „normálních“ paprikách, jen ve výrazně nižším množství.

Autor: Jana Šulcová vytisknout

Vaše názory

Přidat svůj názor

BIOREVUE DOPORUČUJE:


BIOREVUE DOPORUČUJE:


TIP NA NÁVŠTĚVU:


PRO VAŠE MILÁČKY:

Aktuální číslo časopisu

VYCHÁZÍ KAŽDÉ PRVNÍ PONDĚLÍ V MĚSÍCI!

Starší čísla časopisu

Created by ArtWeby | Powered by ArtCMS